Олег Сусул - засновник мистецького центру "Плеяда"

 

Олег Сусул - засновник мистецького центру "Плеяда"

Серія матеріалів



Сусул Олег Володимирович (*19.01.1970 - ??.10.2005)
Народився 19 січня 1970 року в смт. Красне. Трагічно загинув у жовтні 2005 року.

Ілюзія -- шоу, реальність і мистецький проект
Розмовляла Інна КОРНЕЛЮК

Коли в цієї дівчини запитали, куди вона понад усе хотіла б потрапити, та блискавично відповіла "У світ шоу Lord of the Dance Майкла Флетлі". На що журналістка "Поступу" не менш блискавично перепитала: "Тобто на сцену вартістю кілька мільйонів доларів?" "Ні, в найяскравішу музичну феєрію, яку мені коли-небудь доводилося бачити", -- уточнила 18-річна вихованка мистецького центру "Плеяда". Шоу "літаючих танців" -- пречудовий зразок для наслідування побаченого -- в найсміливіших снах...

Ви дивитеся на чоловіка, який танцює в повітрі. Несподівано цей танцівник провалюється під землю, щоб через якусь наносекунду катапультувати в іншому кінці сцени. Майкл Флетлі -- ілюзіоніст, який змішує у власних шоу найрізноманітніші ілюзії в єдину реальність. Мій співрозмовник, із яким ми дивимося Lord of the Dance у відеозаписі, є людиною, життя котрої також переплітається з ілюзіями, проте ці ілюзії рано чи пізно стають реальністю. І цей "ілюзіоніст" -- директор дитячого мистецького центру "Плеяда". Його звати Олег Сусул. Упродовж багатьох років він працює із талановитими дітьми Львівщини у сфері вокалу, хореографії та сценічного мистецтва.

-- Схоже на те, що все буде на досить високому рівні. Мені відомо, що у Вас немає режисерської освіти.

-- Так, але невже освіта так багато визначає? У Монсерат Кабальє, як мені відомо, нема музичної освіти.

-- Ви вірите в казки. Здається, мій співрозмовник досі не може позбутися дитячих вражень.

-- (Сміється. -- Авт.) Найпотужніше враження було після перегляду шоу Майкла Флетлі Lord of the Dance. Сама бачиш, що це таке, незважаючи на те, що ти щойно бачила лише запис.

Бачив я це сценічне дійство, звісно, вже дорослим. Для порівняння -- те, яке в нас називають шоу-програмами, концертами тощо -- це все здається примітивним і, сказати б, пласким... Загальна схема, за якою всі звикли працювати, на щось особливе, звісно, не претендує, проте ні на що й не надихає... Шоу Флетлі -- щось близьке до перекодування світогляду. Там ніхто нікого не оголошує. Там ніхто нічого не пояснює. Там сцена і те, що на ній відбувається, більше нагадує ілюзію, ніж реальність... Бо чи можуть 100 людей танцювати настільки синхронно -- жодного зайвого чи фальшивого руху? Чи можуть ці люди бути настільки однаковими в тому сенсі, що тіла неймовірно красиві, обличчя всіх передають справжні емоції -- жодних застиглих масок чи "американських усмішок" (?) Коли дивишся на їхній танець, час від часу ловиш себе на думці, що "це комп'ютерна графіка"! У нас завжди списують на те, що помилки -- щось нормальне, адже працюють люди, а не запрограмовані машини. Тут не той випадок. Усе бездоганно: кожен жест вивірений і добре продуманий. Костюми, музика -- із цим все гаразд також. А коли на сцені з'являється Еnya (всесвітньо відома ірландська співачка. -- Авт.), знову й знову переконуєшся в тому, що став свідком народження казки. А ти хіба не віриш у казки?

-- Lord of the Dance чи не найграндіозніша хореографічна постановка у світі, успіху якої досі ніхто не може повторити, хіба що сам Майкл Флетлі, людина, яка танцює поза законами земного тяжіння. Геніальний хореограф, актор, музикант і мрійник: "Навіть коли моя мрія здійснилася, вона залишилася мрією, вищою за реальність". То Ви, п. Олеже, просто великий мрійник?

-- Саме так. Мрії здійснюються і знову здійснюються (Сміється. -- Авт.)

-- Розкажіть, будь ласка, з якої казки чи міфу Ви взяли назву для своєї продюсерської аґенції Плеяда, директором якої Ви є.

-- Дуже давно у чарівній країні Аркадії жив титан Атлант зі своїми доньками, нерозлучними красунями Плеядами. В щасті та добробуті минали їхні дні. Та зачарувала краса Плеяд всемогутнього Зевса. Викрав їх у батька громовержець і поселив на небесах. І спалахнуло на нічному небі сім прекрасних вогнів -- сузір'я Плеяд.

-- Текст плавно перетікає в музику "Космічної опери" Дідьє Муруані... Це початок шоу?..

-- "Еліт-шоу "Плеяди" (Сміється. -- Авт.). Справді, початок буде в дусі Муруані.

-- А Ви й ДМЦ "Плеяда" маєте якийсь стосунок до Греції чи грецької культури?

-- Так. Ми співпрацюємо із Західноукраїнським грецьким національно-культурним товариством імені Корніактоса. Нами опікується, приємно згадати, по-материнськи опікується, п. Надія Евкарпіді, голова Товариства ім. Корніактоса. Зрештою, Греція для нас є країною, про яку ми знаємо більше ніж її міфи, давні й сучасні. Грецький танець, скажімо, має дуже складну й цікаву філософію, тобто йдеться не просто про красиву хореографію. Одно слово, побачите все в нашому шоу...

-- Ви згадували про Флетлі. Але три мільйони доларів -- величезні кошти, без яких Ваші постановки, даруйте, не зрівняти з тим проектом, на який Ви як режисер "витрачаєте" ідеї, час, власну музику.

-- Три мільйони доларів -- для України великі гроші. Але для таких шоу-програм, які створив Флетлі, ці кошти зовсім невеликі.

-- Хто підтримує Вашу "Плеяду" фінансово?

-- Президент "Надбужанської товарної біржі" Павло Семерей. Прошу не думати, що нас інвестують, аби через якийсь час отримати прибуток. Ні, йдеться про людину, яка вважає, що талановитих дітей потрібно підтримувати. Все. Ми прагнемо об'єднати молодих перспективних митців, творчість яких має риси неординарності та видовищності. Ми готові запропонувати співпрацю молодіжним танцювальним колективам, а також окремим виконавцям, які працюють у хореографічному, вокальному чи будь-якому іншому сценічному жанрі, особам, котрі володіють оригінальними вміннями, цікавими для потенційних глядачів, а також молодим поетам-піснярам, композиторам і аранжувальникам.

-- Повернімося до еліт-шоу, яке Ви в недалекому майбутньому покажете насамперед у Львові. Кому належить ідея?

-- Ідея Олексія Нагорного, Юрія Пальковскі і моя. Скажімо, я більше працював над музичним оформленням, хлопці -- над хореографією, сценічними спецефектами тощо.

-- З ілюзіоністами були якісь перемовини?

-- Як не сміливо прозвучить, але так. Хоча ілюзії будуть і "танцювальні". В одній моновиставі глядачі бачитимуть танець половинок людських тіл, які то зближуватимуться, то віддалятимуться одне від одного. Вона називається просто -- "ілюзія".

-- А скільки часу вихованці "Плеяди" будуть "ілюзіонувати" глядача?

-- Упродовж 2-х годин.

-- Дві години "ілюзіонізму" -- не надто виснажливо для танцюристів?

-- Для глядача, ймовірно, замало, проте для дорослих дітей, думаю, достатньо для того, щоб довести самим собі, що вони можуть танцювати не гірше, ніж зірки всесвітньо відомих шоу-балетів. Тому їхній успіх -- це праця і, безперечно, талант.

Зразок для наслідування:

Щоб перевезти сценічне обладнання для шоу Lord of the Dance, потрібно шість 15-метрових вантажівок. Розмах надлюдський: технічне обладнання (60 км кабелю для освітлення, 3 000 прожекторів, 25 відеокамер, пересувна камера зі швидкістю 50 км / год.).

70 чоловіків працюють упродовж 10 годин безперервно, щоб змонтувати сцену.

У березні 1998 року квитки на шоу Lord of the Dance на лондонскій арені "Уемблі" розкуповували рекордну кількість разів(поспіль) -- 21.

Загалом у всіх трупах Lord of the Dance взяли участь близько 200 танцівників і танцівниць. Середній вік -- 22 роки. Усі чотири трупи Lord of the Dance одягали 1200 сценічних костюмів.

Усього в світі продали 1,2 млн CD із записами музики й шоу Lord of the Dance.
http://postup.brama.com/usual.php?what=43939


МУЗИКА СМЕРТЕЛЬНОГО ДИВА Інна КОРНЕЛЮК

Одне-єдине питання, яке найбільше напрошується в мить, коли дізнаєшся, що трагічно загинула молода людина: Quo Vadis? Але в кого про це запитувати: в священика, оракула чи у самого Господа Бога? Все одно відповіді не буде. І коли заглибитися в роздуми, то можна зрозуміти, що смерть -- це... диво, яке перекодовує людську свідомість, пам'ять і саме життя для того, щоб у вічній музиці Моцарта чи Бреґовіча тобі відкривався зміст набагато вищий, ніж те, що досі було висловлено всіма мовами світу. Коли життя молодого талановитого музиканта раптово обривається, то з'ясовується нарешті, як багато можна залишити після себе -- багато дивовижної музики.

Незалежно від того, де вона прозвучить, -- вдома на CD, на великій сцені з вуст української конкурсантки, учасниці "Слов'янського базару" у Вітебську чи днями, в районному Будинку культури міста Буська, у вечір пам'яті талановитого композитора, поета й керівника дитячого мистецького центру "Плеяда", учасника музичного гурту Quo Vadis, якому й присвячені всі ці слова -- Олегові Сусулу.

Замість того, щоб описувати убогість районних будинків культури в нашій країні, і не вбивати у сучасних українських митців останні ілюзії щодо того, що вони комусь потрібні в цій країні і що, як не дивно, ця країна ще спроможна народжувати таланти, які, проте, рано чи пізно залишають її, -- замість усього цього складного речення краще б послухати музику Quo Vadis (керівник -- о. Ярослав Лозовий). Тому що музика ця направду не від світу сього. Так само, як відомі всім Еrа й Gregorians чи не менш відомий "Діп Форест", як стара класика "Енігми", яку всі чули, хіба не знають як воно називається. Просто люди, які створили ці звуки, залишилися поза кадром. У нас так заведено, що режисер завжди має бути за лаштунками.

Юні вихованці "Плеяди" неодноразово ставали переможцями і призерами Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів, учасниками програм загальнодержавного та обласного радіо і ТБ, представляли нашу країну за кордоном (Польща, Данія), в різний час отримували визнання та творчу підтримку Народних артистів України: Василя Зінкевича, Оксани Білозір, інших метрів вітчизняної естради. В студії "Плеяда" створювалися музичні матеріали для фестивалю "Слов'янський базар" та інформаційного CD "Львівська область сьогодні", приуроченому Львівському самміту президентів східноєвропейських держав. Нинішнє піднесення "Плеяди" безпосередньо пов'язане зі стовідсотковою опікою центру "Надбужанська товарна біржа" й особисто її президентом Павлом Семереєм. За його сприяння планомірно іде підготовка проекту "Еліт-шоу "Плеяди". Втілюючи свій задум, колектив свідомо відмовився від найпростішого шляху -- поширеного в наш час потакання найбанальнішим смакам та намагання сподобатися всім.

Пропоноване "Плеядою" дійство розраховане на вузьке коло справжніх поціновувачів високого мистецтва, кожен номер у ньому є своєрідним міні-спектаклем, де органічно поєднано музичний матеріал, сценічні декорації, світлотехнічне оформлення та костюми.

Відтак потенційні глядачі шоу зможуть поринути у справжню феєрію музики і світла, постановниками якої є Олексій Нагорний, Іванна Федів та Юрій Пальковскі. І хоч головного натхненника, Олега Сусула, вже немає поруч, його ідею таки втілять в життя, і ми, без сумніву, ще почуємо про нього й побачимо справжнє "Еліт -- шоу "Плеяди".

http://postup.in.ua/usual.php?what=47084



Создан 07 авг 2011



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
ААААААААА